Min lördag - familjefritt!

 
 
 
God morgon på er! Idag kommer blir en lugn dag, då svärmor ska komma och hämta barnen och ta med dem på äventyr här i staden. Maken är iväg på fotboll (säsongsuppehåll my *pip*). Solen strålar lite för mycket nu under dagen, så fotopromenad är inte aktuellt på många timmar än. Ikväll kanske. Jag ska ägna min familjefria lördag åt en god bok och en god halloumisallad med kall cola och så påta i jorden.Plantera nytt och plantera om. Kanske ta en sväng i skogen med hunden och kolla efter kantareller och blåbär också.
 
Och njuta av den öronbedövande tystnaden. Hade nyss ett öronbedövande utbrott. Sonen fick tag i makens kvarlämnade tvspelskontrollen och satte igång tvspelet. Och med den handlinen avbröt Musse Pigg. Det gick bra sålänge han fick hålla på att stänga och öppna luckan men när jag tog kontroller för honom så var det kört. Hjälpte inte heller att tvn krånglade efter det, och att det tog ett tag innan jag fick på Musse igen. Mina trumhinnor vibrerar fortfarande... Kan inte de där tänderna komma ut snart? Vill ha tillbaka min goa och glada matfriska son. Känner knappt igen honom längre. Vill inte äta och blir som en ilsket bi, och lika ettrig! Något jag inte kommer sakna idag! Hade nog igår. När maken kom hem igår så åkte vi och handlade. Någon timme i hans sons sällskap utbrister fadern : "HAR HAN VARIT SÅHÄR HELA DAGEN?!?" Svar ja!
 
Nej, nu ska jag gå in och kontrollkolla dotterns rum. Såg ut som en blandning av en bomb och en orkan hade varit därinne. Tråkmamma begärde att innan hon tar ett steg utanför dörren idag så skulle man kunna se golvet... 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0