Okej, för denna gången då... Och då är jag snäll...

 
 
Maken kom hem och berättade att han hade köpt en överraskning till mig som jag skulle får när barnen lagt sig. Påpekade för honom att det inte är överraskning när man meddelar det sisådär 3 timmar innan. Jag är fortfarande lika fast troende att det ska vara ett-två-tre-ÖVERRASKNING. När barnen var lagd kom han med en hand bakom ryggen. Han smög ned  och var riktigt gosig, och jag var lite lätt förvirrad tills han erkända att han kanske hade spelat på fotbollen igår, och vunnit lite pengar... Jag är inte alls förtjust i spel. Jag borde egentligen höra hemma 100 år bak i tiden - inga rusdrycker, droger, snus, rökning eller spel. "Urtråkig".  Allt utom droger, tack och lov, var min käre make väl bekant med under tonåren när vi träffades. Personlighetskrock utan dess like...
 
Men men. Jag vet inte hur jag skulle tackla detta. Jag hade varit sugen på cola hela dagen, och tidningen är mer rätt för mig än exempelvis Cosmopolitan... Han påpekade glatt den största rubriken "tjäna pengar på dina bilder", han tycker nämlien att jag ska ta betalt för mina bilder... Egentligen, så behöver jag verkligen pengarna. Vill ha lite mer i utrustningsväg men... Detta men... Är jag bra nog?  
 
Jaja, ville bara visa detta. Ska arbeta med lite bilder någon halvtimme, sedan ska jag dyka ned i tidningen igen. En bra godnattsaga...
 


Kommentarer
Linn

Klart du ska!

2013-07-26 @ 08:36:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0