Midsommar del 1 - Överraskningen!

Några dagar innan midsommar undrade maken om jag hade haft några planer för midsommar. Och för en gångs skull så var svaret nej. Alla tidigare år har jag planerat något, och exakt allt har ställts in... Så jag struntade i det i år alltså. "Bra" sa han då "Då bestämmer jag... Och det blir en överraskning..." Men fan... jag hatar överraskningar. I alla fall av den sorten - när man vet om det i flera dagar före, en överrasknings ska vara typ "Blunda ett-två-tre TADAAA!"
 
Hur som haver så åkte far och dotter iväg tidigt på morgonen och provianterade inför "överraskningen".  Jag trodde att jag hade rätt gott om tid på mig, men ett telefonsamtal meddelade mig att "Du har en kvart på dig"...
 
 
 
 
Med provianten följde två nya cdskivor... Lillan valde Bolibompa och maken valde...
Smurfarna? Är inte han typ... vuxen???
 
 
 

Vi sätter oss i bilen och åker... och åker... och åker...
 
Längs vägen skickar jag lite halvdesperata sms "hu, kontrollfreaken har blivit kidnappad och tas nu till obestämd destination på en så kallad "överraskning" "till de närmaste, som vet om mitt kontrollbehov, som roade sig kungligt på min bekostnad snarare än medlidsamt hålla med mig om att maken spelade lite fult... Han roade sig han också, och sa att jag minsann inte behövde veta allt... DET BEHÖVER JAG VISST!
 
 
 
Ytterligare sms:
 
"VAD FAN FINNS I MUNKFORS?!?!?!?"
 
 

Ransäter??? Vad?
 
 
 
...Cliffhanger...
 
 
 


Kommentarer
L

Vi var tre mil ovanför Torsby i en stuga mitt i skogen ;-)

2013-06-24 @ 15:19:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0