Playdate, hyss & svar på tal

 
 
 
 
Igår hade vi playdate med Anna och hennes son L. Flera timmar ute, medhavd picknick och leksaker. De äldre barnen sprang överallt, och Anna lärde sonen en massa hyss. Tack som fan. Klättra uppför kanan, gunga i gungor som inte är babygungor... Räcker det inte med att diskmaskinen är hot stuff redan?
 
Hur som helst, 98 % av tiden var trevlig - om man räknar bort hjärtat-i-halsgropen stunderna. Barnen började måla med asfaltskritor. När L hade tagit sig några varv upp och ned längs gångvägen som löper genom lekparken sa jag något i stil med: "Måla något istället för att bara dra kritan, så den inte tar slut."
 
Han svarar:
 
 
 
 
"Men jag målar något, jag gör ett långt litet L..."
 
 
Såklart. Så dumt av mig, borde ha fattat det. Så det finns väl en handfull många-meterlånga små L på en av gårdarna här. Om någon annan häromkring inte heller fattar det.
 
 
 
 
 
För exakt ett år sedan på dagen så hade vi en playdate, fast i en annan lekpark. Kul att vänskapen består, och fördjupats.
 
 
 
 


Kommentarer
Anna Johansson

Haha hyss? Nu förstår jag inte ;) det är ju bättre att han får lära sig det på ett säkert sätt, än att han provar själv och faller..right? :D vi hade jättetrevligt iaf :)

Svar: kan ju vänta tills han är lite äldre än 1 år....
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2013-06-15 @ 15:09:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0