Sjukdag

Hej på er. Hu, dragit på mig en dunderförkylning... Har legat i sängen hela dagen sedan jag kommit hem ifrån dagislämningen. Masade mig upp nu för att få i mig lite frukost... Eller lunch... Sen brunch? Lite te och kex eldade på sockernivån lite. Ska snart ned och hämta två pigga glada barn. Gissar på att de helst vill vara ute i vanlig ordning... Kunde det inte bara regna idag? Jag behöver en tvdag idag... Så jag kan nysa och snora ifred...
 
Maken meddelade mig igår kväll att han inte skulle komma hem efter jobbet då han skulle på fotboll... Trots att han så högtidligt lovat att det ska vara säsongsuppehåll bortsett från Sun Cup som är i helgen... Pyttsan. Trots att jag sa emot honom så sa han att "Nej, inte förens i augusti". Både jag och svärfar himlade mot varandra. Och se där. Vem hade rätt?
 
Han ska till Kristinehamn ikväll, och när det är den destenationen brukar jag blidkas då jag kan hänga med och hoppa av hos Lollo. Men hon har slutat sin mammaledighet nu så hon hade ett nattpass ikväll... Fast med denna morgon i åtanke hade jag inte kunnat åkt iväg ändå, vill ju inte smitta henne & CO...
 
Nej, ska strax vandra ned och hämta mina vildingar. Måste iväg och handla lite också... Skjut mig... Är extremt glad för min talang att laga lite för mycket mat (yrkesskada) så vi har gårdagens fläskfilé med gräddsås att äta idag. Och det faktum att det stått och "gottat till sig" under natten gör absolut ingenting, hoppas att jag känner någon smak bara... Lillan kanske petar i sig mer än vanligt. Mamma gör ju så äcklig mat. "Dagis mat är mycket godare" Snorunge. Har jag aldrig lagat till en fiskpinne till dig, så lär jag inte göra det nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0