Alltså jag försöker verkligen... Nästan... Okej, inte alls...

Försöker finna en gnutta medkänsla för min man, för visst är det väl lite synd om en varmblodig man att ha en isbit till fru... MEN eftersom det är jag som är isbiten ifråga, så känns det ju inte riktigt helt från hjärtat... 

Ibland får till och med jag en chock övertemperaturskillnader när jag "smyger mig nära för vara gosig" aka "attackerar utan pardon"...

För en stund sedan vaknade sonen, och då hade mina tår hunnit ökat en halv grad till fryspunkten, går maken alltså frivilligt dit för att få honom att lugna sig eftersom "Annars måste vi börja om från början!"

Maken hann knappt komma ur sängen innan jag på två röda slank över till hans uppvärmda sida samt under hans lika uppvärmda täcke. Själv tyckte jag min förklaring "Jag håller din plats varm åt dig!" lät riktigt rimlig... 

Att döma efter hans fnysning så säger det mig att han inte på något vis höll med. Men vet ni vad? I don't care, jag håller på att bli varm!


Kommentarer
Erika Enroth

Hej!

Vi har haft varandra på bloglovin, jag har bytt adress så nu är det en ny bloglovin på den (finns i min meny ) Jag driver nu Värmlands största privata blogg. Gör bloggtips in i mellanåt, då chansen att synas inför mina 15.000 läsare :)

Kram

Svar: Oj, följer du mig?
Lilli Nyfiken - Fotbollsfru, småbarnsmama med fotografdrömmar!

2013-11-22 @ 19:52:19
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/enroths/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0