Ingenting är heligt, inte ens när mamma är sjuk får hon paus

 
Denna helgen är jag grymt uppbokad. Och dum som man är ibland så sa jag det man absolut inte går säga; "Jag har inte tid att bli sjuk!"

Nu ligger jag här, med ont i halsen. Är nedbäddad i under slafen av våningssängen som patient i barnens rum. Dottern släpade just upp en stor sköldpadda, en sittpall, över mig som den andra patienten...
Jag har fått ett par tomma te koppar samt en plastsmörgås. Och fått låna hennes gosekanin.
 
Hon skrev upp min journal i sin rosa Hello Kitty dator, la upp datormusen på min arm som någon form av pulsmätare. Samtidigt piper dator "Lek och lär, med Hello Kitty!" Inte nog med att datorn för journaler, den röntgar också! Hon kom och visade på en "röntgen" bild, att jag inte bara ser ut som en knubbig katt, utan anledningen till att jag har ont är att det har fastnat en matbit i halsen...

Nej, nu ska jag visst ta min medicin. Den är i en leksaksketchupflaska. Och äta en gryta med kyckling och bröd... Mums...


Kommentarer
mamma

HAHA vänta bara tills hon vill vara tandläkare....

Svar: Men sluta...Får hon några idéer så vet jag vem jag ska skylla på...
Lilli Nyfiken - Fotbollsfru, småbarnsmama med fotografdrömmar!

2013-10-25 @ 19:43:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0