Jag menar.. What to do liksom?

 
 
Igår vaknade jag upp vid 8.30 och tänkte "fuck it, jag är barnfri" och somnade om. 10.30 vaknade jag på nytt, då med huvudvärk. För mycket ostörd sömn kanske? Svärfarmor ringde och bjöd på middag. Jo, jag tackar ja. Så jag gick dit i tron om att få med mig barnen som är där efter middagen sedan. Men... Lillan ville sova kvar och kom på att lillebror också minsann skulle bli kvar en natt till. Hon vred sig runt till alla inblandade, farmor, farfar, mamma och ringde tillslut pappa för att få check från honom också. Han skulle komma med tåget runt 17 tiden. Jag tänkte att sonen i alla fall ville hem, men när jag började klä på mig ytterkläderna satt han uppkrupen i farmors knä och bara tittade på mig. Vinkade och sa "hejlå" . Ingen ansatts alls till att göra det han alltid annars gör med att springa och hämta sina egna skor...
 
 
Så jag tog mig en tur med hunden och gick hem och jobbade av lite hemma. Sedan kom maken hem och han var väl likadan som mig. "Hmm barnfri... Då måste man ju passa på att göra någonting? What. To. Do?"
 
 
 
 
 
 
Alltså...
Det här med att våra barn inte ville komma hem var ju jätte tråkigt...
Verkligen...
 
J ä t t e   t r å k i g t...
 
 
 
 
Whoop woop Buhuhuhu
 
 
 
 
Sent i reklamen kom de 4 som skulle sitta framför oss. Det började lite jobbigt då det var två långa killar med två korta tjejer. Så det såg ut att det skulle bli en repris från sist, men sedan blev det så lyckligt att det antagligen var tjejerna som var BFFs som skulle sitta bredvid varandra med killarna på var sin sida. Så både jag och maken kunde se bioduken fritt...
 
Och det gjorde ju det hela m y c k e t     t r å k i g a r e . . .
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0