Tjejkvällen snart här!

 
 
Hej! 40 minuter innan tjejkvällen börjar! Och jag är klar! Eller ja, nästan-isch... 
 
Barnen är hos barnvakten, en extremt lycklig make är äntligen i Stockholm och en förvirrad jycke ligger på en nydammsugen matta. Hon har väl märkt att något är på g, så som jag har farit fram. Så så fort hon hört något så springer hon till dörren. Har nämligen släpat undan varenda barnpinal. Litens hela arsenal alltifrån bollar, bobby car och andra miljontals leksaker han har lyckats få. Måste dock ställa tillbaka innan Lillan kommer hem imorgon, annars lär hon bli svinsur på mig. Hennes rum är nu belamrat. Jag har faktiskt låst dörren nu...
 
Även badrummet har fått sig en omgång, så istället för skötbädd står där nu doftljus. Jag har riggat hela stället med ljus, både i levande form och i batterityp. Har ju aldrig levande ljus numera, mina barn är alldeles för vilda, och batteriljusen glöms bort. Och resterande av badrummet har svabbats av, är det något jag hatar när jag är bortbjuden så är det smutsig badrum. Så nu kan man äta på toalettlocket. Om någon i sällskapet kinkar sig så får de sitta där och äta upp. Skamtoaletten.
 
Kopplade i högtalarna samt basen till datorn, och jag måste än en gång uttrycka min kärlek för spotify premium. Någon ring Nobelpriskommittén! Tog ut matbordet i vardagsrummet, dukat upp med ljus, dekoration, middagstallrik, salladstallrik, dessertskålar och champagneglas. Dryck är på kylning, salladen är klar. Jag har duschat, badat i parfym, smyckat mig och tillochmed använt ögonskugga.
 
Hello barnfri kväll! Komsikomsikomsi nu gästerna. Annars börjar jag själv!  


Kommentarer
lena eriksson

Hej det låter som en bra kvälls början

Svar: Hej! Ja, lite otåligt men det blev jätte bra.
Lilli Nyfiken - Nybliven fru, småbarnsmama och blivande fotograf!

2013-10-11 @ 19:05:27
Anna johansson

Ha de så roligt! Jag vill se bildeeer :)

2013-10-11 @ 20:21:30
Anna johansson

Ha de så roligt! Jag vill se bildeeer :)

2013-10-11 @ 20:21:30
Anna johansson

Ha de så roligt! Jag vill se bildeeer :)

Svar: Det var kanon! Synd att du inte var här! :(
Lilli Nyfiken - Nybliven fru, småbarnsmama och blivande fotograf!

2013-10-11 @ 20:21:31
Linn

Tack! Det var toppen!

Svar: :D vad bra!
Lilli Nyfiken - Nybliven fru, småbarnsmama och blivande fotograf!

2013-10-11 @ 23:51:12
Helena

Oerhört väldstädat och piffat hem, mycket god (och smart!) mat + efterrätt, samt väldigt trevligt folk! Förstår inte riktigt var tiden tog vägen :)
Tack för inbjudan, och för att du fixade värdinnarollen galant :)

Svar: Weii vad glad jag blir :) Tack för presenten!
Lilli Nyfiken - Nybliven fru, småbarnsmama och blivande fotograf!

2013-10-12 @ 00:35:45
Maria Orre

Tack för en trevlig kväll. Jisses vad tiden sprang iväg.och barnen vaknade kl 5.:-D men va tusan. Man lever ju bara en gång.

2013-10-12 @ 07:04:18
URL: http://minapojkar.blogg.se/
Maria Orre

Tack för en trevlig kväll. Jisses vad tiden sprang iväg.och barnen vaknade kl 5.:-D men va tusan. Man lever ju bara en gång.

Svar: hua, din stackare :( Vi får köra en minilight tjejkväll någon gång
Lilli Nyfiken - Nybliven fru, småbarnsmama och blivande fotograf!

2013-10-12 @ 07:04:42
URL: http://minapojkar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0