"Du är dum, dumma mamma!"

 
 
 
Ja, för du är ju så jäkla charmig just nu du med... 5 års trotsen håller på att driva mig till vansinne, och hennes logik med "Men låt mig bara få som jag vill då!" hjälper verkligen inte som ett hållbart argument. Att byta ort på arbetsförmedlingen till typ Kiruna är ju inte en helt främmande tanke just nu. "Synd, mamma måste åka och jobba i 3 veckor, hejjdårå!" är just nu en våt dröm... Ja, du måste borsta håret innan du går ut! Nej, du får inte ha de nya löshårsslingorna till dagis! Ja, du måste verkligen duscha med jämna mellanrum! Nej, du får inte åka och handla mer leksaker...
 
Och så har vi en till huligan som kommer följa i hennes fotspår! Hur tänkte vi här liksom? Och att tankarna har snuddat vid en tredje? Är jag helt från vettet?! Hu, när de är tonåringar så är det jag som tar över som "den-roliga-borta-föräldern" och vara borta titt som tätt. Om jag så måste bli fotbollsdomare! Och då avskyr jag fotboll!
 
 
Jag är sååå lyckliig, jag ÄR så lycklig... Hela långa daaan...
 


Kommentarer
Giia

Trots att jag INTE längtar efter den trotsen som du beskriver, så är det extremt svårt att inte småfnissa på grund av det sättet du skriver! Helt otroligt att du kan göra vardagliga bestyr så underhållande :)

Svar: hehe Tack. Jag försöker nog inbilla mig att om jag läser det jag skriver nu kommer vara roligare för mig om ett år eller två...
Lilli Nyfiken - Nybliven fru, småbarnsmama och blivande fotograf!

2013-09-17 @ 19:22:23
URL: http://idagabrielle.wordpress.com
Loo

Låter ju underbart!!!not. Vet vad ja har att vänta också då. Kan ju vara " charmigt" 1:a gången. Men efter 3:e och 879+ gången så måste det vara apjobbigt att lyssna på. Du är stark och en jätte bra supermamma. :)

Svar: hon kommer ju med sina kommentarer ibland så man blir mörkrädd... hu, det tär på självkänslan att vara mamma
Lilli Nyfiken - Nybliven fru, småbarnsmama och blivande fotograf!

2013-09-17 @ 20:42:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0