Födelsedagsönskningar i bokväg till tvååringen

 
 
 
En annan sak som önskas till den blivande 2 åringen är böcker. Han är galen i bilar, och trots att vi har massor så har vi i princip inga som handlar om bilar... Vi brukar ju läsa godnattsagor, men han är mer intresserad utav att gå till någon leksak än att sitta kvar. Lånade ett par på biblioteket, och sedärja... Han till och med går och hämtar en av dem och sätter sig med någonstans. Så ja, böcker tack. En Mulle Meck lånade vi hem, den är riktigt läsvänlig aka snabbläst, och den läser jag med en riktig värmländsk dialekt. Dottern avbröt sig och stirrade på mig som jag vore en idiot:  
 
"Mamma, varför pratar du så konstigt?"
 
Pippi går också bra, tror jag. Han brukar ta en i handen och knalla fram till filmerna och säga "Pip-iii". Storasysters ena mjukisdocka är i denna figur också, så den har han i släptåg ibland. Andra roliga karaktärer är Musse Pigg, Nicke Nyfiken och djur. Hund, katt, lejon, ko är väl de han reagerar mest på.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0