Thomas Järvheden "Vuxenkruxet" - Fredagkväll del 2

 
 
 
Lite småbilder från fredagen del 2. Satt ganska långt bak dock. Maken hade köpt biljetter till Thomas Järvhedens "Vuxenkruxet". Det är ju sällan man kommer ifrån tillsammans när man är som vi - i småbarnsåldern... Fanns inget som jag direkt "visste" om Järven (typ som med Babben, Özz, Betnér och Glans) men hade i bakhuvudet att han var rolig. Så hade inga direkt förväntningar på kvällen alls egentligen. Vi garvade så vi grät, båda två. För er som inte vet så är det ju  inte jätte svårt att få maken till lipen (homemakeoversprogrammen etc), men nu fick han sällskap... I början satt jag med näsduk, jag hade ju sminkat mig och allt, men tillslut var det ara att ge upp. Tårarna fick rinna fritt... Flera gånger fick man påminna sig om att faktiskt andas emellanåt. Det verkligen kändes i magmusklerna!

Det som kändes mest igen var när han började berätta om hur frustrerande det var över att hans fru inte hade körkort... Att det alltid var han som fick köra... Och det värsta av allt, dödstöten; 
 
"Och hon är  n y k t e r i s t !" 

Vi kände ju inte alls igen oss... "Det är ju slöseri!" Var nästan så jag trodde att maken skulle ställa sig upp och applådera medans han gav mannen en helgonförklaring... En annan sak var när han berättade om sin äldsta dotters personlighetsdrag, att vara extremt seg, speciellt då när det är bråttom... Här kan våran 5 ½ åring vara den som börjar klä på sig ytterkläderna medans en annan avvaktar. När hon kommit nog långt så börjar vi andra. Ändå slutar de i princip jämt med att både jag och lillebror står på med vinterkläder samt att hunden är kopplad för att se att dottern till och med kan ha tagit av sig allt igen för att göra något...

Något som jag kommer använda mig är att byta ut ordet "livspussel", som jag inte heller känt igen mig i, till "livstetris". Han menade på att med pussel sitter man ju still, tittar på bitarna och prövar igen om det blev fel... Med tetris... Tja, ni kan nog föreställa er om ingen får en direkt igenkänning... Det var s
å himla roligt att komma ut sådär, kommer han till Karlstad igen så kommer jag lätt sitta i publiken... Om det ska vara så illa att inte hitta barnvakt, så kan jag gott gå utan maken. Han och Järven är ju lite snarlika utseendemässigt, och jag kan ju skänka honom en tanke... Och kanske ett mms...
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Linn

Du kan gå med mig iaf.

Alltså,det är inte så rockigt att vara nykterist o ha körkort heller....

Svar: Haha nej, det är det jag misstänker...
Lilli Nyfiken - Fotbollsfru, småbarnsmama med fotografdrömmar!

2014-04-11 @ 19:19:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0