3 advent

Vad tiden gick fort helt plötsligt.

3 advent redan.

 

Jag och lillan tog en promenad i solen bort och handlade.

Det hade snöat igår, men då jag inte brukar vara borta där affärerna ligger

så ofta så visste jag inte hur vägunderlaget såg ut, så vi tog vagnen istället för pulkan.

Vad jag ångrade mig!

Jobbigt! Sen var det ju inte plogat vid sluten av gångvägarna, så man fick trixa sig över höga snökanter. Hade varit lättare med pulka!

 

Bakplåtspapper, ischoklad formar och mandel inhandlades.

Tror ni inte jag glömde ägg då? Jodå.

Sen gick jag och funderade inne i affären på om jag skulle ha

köpa med och göra skagentoast här hemma, men gjorde det inte.

Ack, vad jag ångrar mig!

 

Nu ligger lillan och sover. Och jag har ingen lust att gå och handla igen.

Var så kallt ute.

Så jag får väl hitta något annat.

 

När lillan somnade började jag experimentera igen med min icke-så-lyckade tryffel.

Men skam den som ger sig.

Kan visa resultaten senare.

Hon vaknade när jag ställde ut på balkongen, så jag vågar inte gå och öppna den just nu.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0