Katrin Zytomierska

Läste en blogg förut som i sin tur läst en annan blogg.

Katrin Zytomierska's blogg närmare bestämt.

 

Hon har nu startat igång en projekt där man samlar in julklappar till barn som kanske inte får några julklappar. Dessa är inte i hennes namn, utan barnen tror att det är föräldrarna!

 

Hur bra är inte det?

Var bara tvungen att kommentera på hennes blogg, vilket inte hör till mina vanligheter:

 

 

”Ingen kan göra allt, men man göra något!

Så sjukt    BRA    av dig Katrin!

Alla surisar hade säkert kommit på denna tanke först och sk varit "först ut".

Och de kan nog inte nå ut lika långt som du med sina egna bloggar.

 

Men de kan ju göra likadant tycker jag, det är ju inte stämplat att ingen annan får göra det!

Gör barnen glada istället.

Skapa glada minnen! Det är en ljusglimt i tillvaron iallafall.

 

Gå och droppa av era presenter, eller avlagda leksaker eller kläder, på flyktingförläggning eller barnsjukhus eller något.

Eller lästa böcker eller tidningar på i alla väntrum som finns på sjukhus och vårdcentraler!!

 

Jag uppskattade det själv när jag bodde med min sjuka lilla dotter på sjukhus.

 

Och du Katin, du som är mer centrerad i sthlm, Kolla med FRYSHUSET, de har gjort liknande saker som detta!

De har jätte fina historier från "julgalor"

Det skadar ju inte med ett telefonsamtal.. Ring om inte annat för nyfikenhetens skull...

 

GÖR VAD DU KAN FÖR ATT HJÄLPA ANDRA”

 

 

 

Själv är jag en 22 årig kvinna . Mamma till 2 åring, kontaktfamilj till en 12 kille,

plasmagivare.

Jag lämnar trygga livet som utbildad, duktig, kock till sätta mig i skolbänken igen för att bli fritidsledare.

Mitt mål med det är att komma till främst maskrosbarnen. De utsatta barnen.

Man kan göra så otroligt mycket med att jobba på fritidsgårdar än att bara dricka kaffe!

 

(med detta menar jag inte att få ”duktighetsstämpel”- utan berätta att du kan göra mycket av ditt liv än vad du först kan tro!)

 

Jag gör det jag kan, det jag hinner med just nu.

 

Jag tänker kanske som flera, jag ger inte gärna pengar i bössor etc så det varit så mycket skandaler att folk som jobbar tar det själva, men jag lämnar gärna saker i form av gåvor, filmer, tidningar och böcker till ställen jag vet når andra människor direkt.

 

Ronald McDonalds hus (bössorna står vid kassan när man beställer)  är dock ett undantag, där lägger jag alltid i när jag väl äter där, inte heller så ofta dock.

Det var där jag bodde med min 9 månaders dotter när hon var sjuk. I Linköping.

UNDERBART ställe!

När vi var på återbesök så lämnade vi dvd som familjerna kan titta på.

Det kanske låter fånigt, men av min egna erfarenhet så är barn faktiskt inte så pigga efter nedsövningar etc. De orkar inte leka helt enkelt. Skönt att mysa i soffan då.

 

 

Men allvarligt, ser ni att en film kostar 29 kronor brukar vara på ICA Maxi)

eller filmer 2 för 99 eller liknande, eller nedsatta leksaker- alltså inget som gör att din plånbok får stora hål i, om du inte själv vill, köp dem ock skänk bort.

Slå gärna in, barn älskar att öppna presenter.

Gå igenom barnens leksaker. Det som inte används ( bara de inte är trasiga) skänk bort.

Kläder likaså.

Och inte bara barnens, utan vuxnas också!

 

 

Behövde bara skriva av mig lite.

Sådant här kommer jag skriva mer om, bara så ni vet...



Kommentarer
Linn

Tummen upp!

2010-12-15 @ 16:58:13
Linda.

Åhhh så otroligt fint skrivet gumman!!!!! All kärlek till dig <3

2010-12-15 @ 17:43:43
URL: http://www.smastadsprinsessan.se/
emmi

Hej! Allt bra? :) kram

2010-12-15 @ 19:49:01
URL: http://fashiontwisted.blogg.se/
emmi

svar: Nej, vadå då? :)

2010-12-15 @ 20:34:20
URL: http://fashiontwisted.blogg.se/
emmi

svar; Jaha nejdå, och isåfall gör jag också den missen :)

2010-12-15 @ 21:06:27
URL: http://fashiontwisted.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0