Angående parfym

Även parfym har ett "bästföre datum".
Även om det inte står printade i siffror.

Från det att du använder den första gången så börjar parfymen dunsta, och även ändra något i doft.
Även om det inte är direkt kännbart så kan du du ha det i minnet.
Använd dina dyra droppar istället för att ”spara” som man så lätt gör!

Många sparar sina parfymer i flera år och så undrar de varför de inte luktar lika gott som man mindes att de gjorde.
1 år har jag för mig är en bra måttstock.
Vet man att man inte använder parfym så ofta, köp då mindre flaskor.
De flesta parfymer kommer i ett par tre olika storlekar. 

Du kanske har sett de där ytte pytte små flaskorna som är jätte dyra?
Det är för att de är mer koncentrerade.
Och, ju dyrare en parfym är, så är oftast fallet att de håller doften längre!



Kommentarer
Linn

de toilette, de parfum osv är ju olika grader för vad länge parfymen håller, sen finns ju toppnote roch basnote rosv som avgör vad parfymen doftar.



Tex toppnoten är den första man känner, sen basnoten är den som sitter i några timmar osv.. kan inte det där klockrent men det är rätt intressant att googla på.

2010-11-07 @ 21:30:28
Curious

Jag orkade aldrig dra det där med noter...

haha något måste jag ju spara

2010-11-07 @ 22:02:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0