Årsdag = Inte vad vi tänk oss

Ja, gårdagen blev definitivt inte som vi hade tänkt oss..

 

Igår hade vi 5 års dag, jag och min bättre hälft.

 

Vi gör alltid stor sak av det hela, och nu planerade vi åka till Selma Spa och tre rätters och allt det där, som vi skulle göra idag då vi ordnat barnvakt.

 

Men... alltid detta men just nu.

 

Det började i förrgår att N fick rycka in och jobba natt.

Jag som lyckats bli ledig från skolan och faktiskt sova längre en morgon, fick gå till dagis iallafall!

Efter det fick jag sitta och ringa till vårdcentralen om att ta blodprov inför röntgen nästa torsdag.

Efter det satt jag i telefon med försäkringsbolaget angående mitt ögonbryn

 

Medans jag slutligen satt och fyllde en anmälan på internet, som jag fick avbryta för att åka till veterinären med hunden.

Blodprover, dropp och röntgen

Hon har gått och kräkts ett x antal dagar och ett x antal gånger.

Så vi funderade på om hon svalt något eller så.

 

Det tog längre tid än vad vi hade tänkt, och hunden fick bli kvar.
Efter det åkte jag och tog mina blodprover.

Komiska var att de först inte fick ur blod från hunden, och när det var min tur så kom inget heller. Fick byta arm.

Och sen så skjutsade vi hem svärfar som var med.

 

Hemma och slocknade en timme innan vi hämtade lillan på dagis.

Åkte och handlade mat. Tog längre tid än vi trodde det med.

 

Hämtade hunden vid ca 17.

Aj, Aj, Aj    kan ju säga att veterinären tog våra firar pengar!
Och de hittade typ ingenting! Hon hade någon infektion någonstans, kunde de säga. Och något uttorkad.

 

Hon fick en liten liten  säck specialfoder för ca 500 kr, och en slags kräm som hon ska ha 2 ml av 3 gånger om dagen. Tur att den smakade lever! Även en special kräm fick vi hämtade ut för hennes tassar.

 

+ 3500 kronor... och det med att försäkringsbolaget gått in redan!
Inte vad vi tänkt oss just då



Kommentarer
sandra nensen

oj shit de blev dyrt.



tänk om en annan kunde fira när man har årsdag här blir de väl max en middag hemma framför tven tillsammans :(

2010-11-27 @ 17:22:45
URL: http://sandranensen.blogg.se/
Curious

BÖRJA FIRA!!!

2010-11-27 @ 18:30:22
URL: http://curiousme.blogg.se/
Linn

oj, stackars vovvan!

hur mår hon nu då?



vi har aldrig gjort något särskilt, faktiskt. bara blivit så :)

2010-11-27 @ 21:09:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0