Åter söndag

Oj vilken seg dag. Eller seg kropp snarare.
Lillan låg och ropade "mamma" i evigheter i olika tonfall.
Hon gör så ibland för hon är lite för lat att gå ur sängen själv. Hon ska bli bärd!
Icke- säger jag. Så hon låg där och ropa, tills hon insåg att det var lönlöst och kom traskande själv.
Så kröp hon upp och låg och myste lite innan hon plötsligt beordrade en flaska välling.
Jag försökte med att
-Om du får flaska, så sover vi sen?!
Och jadå, det skulle visst sovas höll hon med. Fel!

Efter flaskan skulle det ses film. Jag släpade mig upp med täcket och halvslumrade till pippi.
Sen fick hon för sig att hon skulle ha frukost.

Nu sover hon (!) och jag gick in i duschen. Sitter nu och ser mitt hår lockar sig.
Ska försöka komma iväg och handla lite mat. Märkvärdigt vad fort den tar slut.
Skulle vilja gå och shoppa lite kläder med. Varför passade jag inte på i Stockholm?

Vid 17 tiden skulle mannen som skulle ha tittat på lägenheten förra veckan, komma.
Han hörde inte ens av sig- så nu ska han stå till svars!
Inte så illa som det lät, men jag avskyr verkligen sådant där.
Borde egentligen gå hemifrån då och inte höra av oss till honom, i ren hämnd.
Ibland är jag lite hämndlysten. Mest för att folk ska tänka sig för lite.
Fast just nu är det nog bara sockerdemonen i mig som vill jäklas lite.

Nej, över tll annat. Funderar på vad vi ska ha för mat idag. Om vi ska ha en eller två rätter.
Vad ska ni äta?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0