Frukost

Läste just om mixiz (se länk) frukost.
Att hon orkar. Nybakt bröd etc. 
Ser ni vad duktig hon är?
Ärligt stulen bild med..



Jag storknar nästan när jag ser bilden. Duktig du är M!

På senare tid har det blivit att jag inte ätit så mycket frukost hemma.
Speciellt de dagar jag tar lillan till dagis.

För det blir i princip 3 frukostar, ibland fyra.

Portionerna blir mindre dock.


Äter hemma. Äter på tåget. Äter i skolan och så har vi en kafferast vid 10 som alla andra äter så det blir att det slinker i något då. På måndagar har vi ”måndagsmöten” för hela skolan där det bjuds på kaffe och te med någon kaka.

Numera består det av någon banan, skalad morot, någon risifrutti.. ibland har jag med yoghurt med flingor eller gröt.

Oavsett om jag äter hemma, så dricker jag alltid vatten. Om det jag nu prioriterar 10 minuters mer sömn så blir det ett glas extra. Så blir man inte uttorkad.

 

Idag blev det kl 06 en tallrik mjölk med havrefras med jordgubbar.

Så blev det en blodgrape på klassrådet. Och nu morgonfikat med två kommer te, glas saft och 3 skorpor.

Sen ska jag smussla med min lunch. Folk har slutat fråga mig vad jag äter..

De blir alltid smått ”upprörda”, där de sitter med sin pasta och korv.

Idag blir det gårdagens middag. Oxfilé med andra ord…



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0