Hemmaplan

Hallå där. Nu är jag på hemmaplan igen.
Kom hem igår kväll. Första jag gjorde när jag kom hem var att läsa godnatt saga för lillan.
Andra jag gjorde var att somna med henne. I flera timmar! N fick inte liv i mig ens.
Sov hela natten med, och hela morgonen, för jag låg till typ 11. Helt slut!

N åkte och jobbade. Han kommer hem i morgon eftermiddag.
Sen var det full ös med lillan.
Hon somnade efter någon timme och jag fortfarande helt slut!
Det är som min kropp sover igen förlorad tid!

Sen kom min kära mamma, och hjälpte till lite här hemma, och gjorde sin underbar kycklingfile.
Ibland är det skönt att åter vara barn igen.
Vi följde henne ut till bussen. Lillan åkte pulka. Det hade tydligen snöat inatt och den hade inte försvunnit.
Sen upp igen för lite varm choklad. Sen gick hon och la pussel och jag läste igen. Liggandes.
Sen blev det som igår. Godnatt saga. För oss båda.
Vaknade dock av mig själv någon timme efter. Förvirrad.

Tänkte piggna till lite här vid datorn. Funkar sådär.

Tittar igenom bilderna.
Denna var från ett museum i gamla stan som jag (och 3 till) bemödade mig att åka tunnelbana till för att se. Och ad visade det sig? Jo det öppnade om någon timme efter att vi kom in. Som vi inte hade tid med då.
Varför ha öppna dörrar?
Jag och lollo hann dock utforska lite innan vi fick veta det.
(O)mänskligt hette utställningen. Synd. Men det blev lite shopping istället.

Efter det så åkte vi tunnelbanan tillbaka igen, och mötte upp en vän till en klasskompis, och skulle äta på thai på en båt. Som visade sig vara stängd. Trots att vännen kollat upp lunch menyn innan hon gick. Typiskt!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0