Lite av kvällens bravader

Herregud!

 

Ibland säljes kinkiga barn billigt.

När något väl börjar barka utför, så går det gärna käpprätt utför..

Efter att jag hämtade henne från barnvagnen var det fullt ös medvetslös.

Hon somnade i mitt knä. Jag gick och la henne i sin säng, men sen började någon granne borra, och i betonghus låter det ju som det är i de är i samma lägenhet som en själv.

 

Hon skulle prompt bada istället för att duscha idag. Så jag gjorde rent badkaret.

Långt härligt bad blev det. Smörjde sen in med olja.

Sen gick hon här utan något på för att det skulle torka.

 

Så tänkte jag att vi kunde ha lite kvällsfika, hon och jag, så jag ställde mig och började dra igång en deg scones.

 

Hon skulle var med, och visst. Hon skulle röra runt mjöl, bakpulver och salt med en gaffel.

Jag vände mig om för att ställa tillbaka saltet, 2 sekunder typ, så hade hon stoppat ned händerna och haft ut del av blandningen.

Det hann ju inte bli rört riktigt, så slängde i något mer med bakpulver, så bröden skulle resa sig.

 

Hur som helst, så fick jag in brödet. Var ju lite mjöl kvar, men tänkte inte på det. Jag gick och tog fram pyjamas.

Dumt!

Kom tillbaka och lillan hade ”smörjt” in hela sig med mjölet!

Och det fastnade ju riktigt bra med tanke på oljan! Aaaaaahhh!!

Ja ni kan tänka själva. Hon var mycket noggrann.

Väl tillbaka i badrummet, hällde jag ut vattnet, och vad händer inte då?

Jo, det tar stopp i avloppet! Typ 4 cm fotbad.
     

Så jag fick rensa det, och brödet var näst intill klart så fick slänga ut det.

Lillan blev rädd för det ”stora hålet” som blev, och det förbättrade inte ljudnivån eller mitt humör.

Väl nyduschad och nyoljad, skulle vi fika.

                         

Hällde upp te och mjölk till mig, och mjölk till lillan.

Grejen är att i vår familj köer vi två mjölk sorter.

En vanlig och en laktosfri. Rent ekonomiskt. Då en liter för mig kostar typ 20 kronor och 1.5 liter kostar någon tia.

Jag hällde upp laktosfri till mig, och vanlig till henne.

Då skulle hon absolut inte ha sitt glas, utan mammas.

Vid svaret nej, hällde hon sonika ut sin protest rätt upp och ned sitt mjölkglas över bordet.

 

Det sista av mitt tålamod rann också över då, och hon hamnade i sängen.

Lyfte dit henne två gånger, och sen satte jag mig i köket och försökte njuta av kvällsfikat.

På andra sidan dörren står hon och gallskriker. Att hon inte öppnar vet jag inte.

 

Jag var så arg, och detta var enda sättet jag kom på att inte försöka skrika åt henne.

Efter en stund, när jag ätit klart, gick jag ut till henne.

Borstade tänderna, hjälper henne att städa rummet för typ 4 gången idag.

Hon var jätte duktig med att ta upp varenda bok, på hela hyllan som hon haft ut.


Sen läste vi sagor och ringde pappa och sa godnatt.

Han kunde inte sluta skratta åt våran kvällsredogörelse.


Jag hotade med att han ska få städa minst en halvtimme när han kommer hem ikväll!
Han slutade skratta iallafall!
Ska ta och göra klart alla 5 miljoner sakersom ska göras till imorgon. Men jag har ingen ork.



Kommentarer
Linn

jag har iaf inte hört något gallskrik, men det är väl en klen tröst att sådant inte hörs till grannarna efter en sån kväll :)

2010-11-28 @ 23:13:12
URL: http://www.pearldrop86.blogspot.com
Curious

Haha tur! Jag väntar bara på att någon ska säga något

2010-11-29 @ 10:40:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0