Make up synd


En av, för mig, största make up synderna är något med mascara att göra.
Vet ni vilket?

Det är inte det att man smetar på så att fransarna är 3 mm tjocka utan det är när
färgen är någon annanstans än på just fransarna!
Ni vet vad jag menar, när det hamnar på ögonlocken eller huden under nedre ögonfransarna...
Samt när det rasar ner på kinderna.

Om det är det första så brukar anledningarna vara att du slarvar med målning eller tårar/regn.
Det är lätt att fixa till:
Vid sminkning så ta en tops med vatten/remover och ta noga bort det.
Om du inte är hemma, gå till närmsta toalett och vik lite papper och blöt och ta bort.

Om det sistnämnda händer. Inse fakta att det är för mycket av det goda och tona ned det nästa gång.
Eller att du har en för gammal mascara.

En mascaras livsläng är ca 3 månader! (max ett halvår beroende på vilka skönhetssidor du är inne på)
Vänj dig vid att förnya din mascara för även om det gör plånboken något tunnare, så är det
bättre för dina ögon!

Bakterierna som odlas från första gången du öppnar mascarans växer till sig fort och du gör bara dig själv en tjänst att byta.
Får du infektion i ögat så gör det inte bara ont, eller ser hemskt ut- utan det kan göra så att du aldrig kan använda mascara igen.


Blanda inte din gamla och nya mascara!
Bakterierna överförs så då kan det ju lika gärna kvitta att införskaffa sig en ny.
Torka hellre utav den nya mascaran med lite luddfritt papper om du tycker den är för kladdig.
Då slipper du även klumpar och onödigt kladd- som kan leda till det jag började skriva om.

Mascarasynden!



Kommentarer
Linn

Jag byter ca varannan månad, ibland var tredje! Om jag råkat köpt en ny men den gamla funkar ett tag till så lägger jag den i kylen så länge, den nya alltså!

2010-11-04 @ 21:23:46
Curious

Så länge du inte öppnar den så är det ingen fara.

i affärerna så förvaras de ju inte kallt så det gör nog ingenting. Förvara mörkt bara, och inte utsätta för onödig värme.

2010-11-05 @ 15:52:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0