Ögoncreme för känsliga

Anledningen till att det finns en speciell creme just för ögonen är att huden runt ögonen är mycket känsligare än huden i övrigt i ansiktet.

Det är även där bland de första ålderstecknen syns.

 

Och just för att huden är känslig så bör du även vara försiktig när du tar på creme, eller övrigt smink samt när du tar bort smink. Tryck inte hårt med andra ord!

 

Min mor använder linser.

Och hon har därför väldigt svårt för vissa cremer som kan svida i ögonen eller är för starkt parfymerade
(varför parfymera?)

 

Så tipset här är denna;





Från Oriflame och kostar 190 kronor.
(just nu 119, så passa på ni som kan)



Kommentarer
Linn

är verkligen oriflames grejer bra?

inne håller inte de massa jox?

om du orkar kan du gärna få skriva av ingredienserna så kan jag kolla på de :)

2010-11-15 @ 23:35:50
URL: http://pearldrop86.blogspot.com/
Curious

Allt är väl en smaksak.

Jag rekomenderar bara det jag vet är bra och fungerar. Och i detta fall är något av ett undantag,då detta är min mor som provat, men då hon önskar sig den konstant så är den bra.



Sen är det ju beroende person till person.

Jag gillar vissa produkter, andra inte.

Jag tar hellre på mig Oriflame än Viva la Diva eller något av det billigare märkena.



Denna creme har funnits länge, och det som inte "fungerar" tas ju bort från marknaden.



Du får gå in och kika på hemsidan

2010-11-16 @ 09:12:58
URL: http://curiousme.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0