Små pinsamt

Efter skolan åkte jag och en klasskompis till ett "köpcentrum" där hon skulle hjälpa mig sniffa på några herrparfymer, och jag henne att hitta en kajal.
Då hon alltid varit en sport tjej, var hon inte helt hemma på hur man gjorde med att använda den.
Då vi inte hade allt för lång tid, och inte ville sitta mitt i bland allt folk, så gick vi in på en toalett.
Alla var lediga, så vi tog faktiskt den största ändå, för att få plats.
Det luktade inte gott, men det skulle ju gå fort.

Helt plötsligt var det massor av folk utanför.

Av någon anledning kändes det jätte dumt att sitta där inne, två vuxna kvinnor, och sminka!

Båda är ju småbarnsmammor så vi småskämdes ju också lite för att vi tog den stora toaletten, men samtidigt så var det ju inge folk alls varken på toaletterna eller runt. Och så finns det iallafall 3 stora toaletter till i närheten.

Men de vägrade gå!

 

Nu i efterhand tycker jag att jag inte skulle brytt mig så mycket- men det kändes så dumt. Kan inte förklara det där.

Så jag gick ut först, och så var det någon som skulle in, så låstes dörren!

Väninnan passade på så att säga när vi ändå var där.

 

Jag hörde kompisen till den som skulle in börja skratta, men jag ville bara sjunka igenom golvet.

Sprang in på närmaste affär, vilket visade sig vara Kapp Ahl, som jag kom på att jag ändå hade ett ärende att göra där, byta mina vantar.

 

Sen kom min väninna och berättade att när hon kom ut, så hade hon hört de där tjejerna

”Ja, vi får väl ta någon av de mindre toaletterna, för man vet ju aldrig vad dom gjort där!”

 

 

Hallå? En torsdag klockan 15 på en toalett som luktar ****?

Mitt i vintern med massa kläder, och massa folk runt omkring?

Vad har folk för sjuk fantasi?

Kan ju lika gärna vara att ena fått något i ögat eller liknande som behövde hjälp?

Till råga på allt så mötte vi dem givetvis när vi gick ut till bilen.

Herregud, de verkade inte sett människor förr, om man ska döma på blickarna.

 

Jag garvade hela vägen ut till bilen.

Men lite pinsamt var det. Men mest för att det kändes att man inte hade rätt att vara på den stora toaletten. Men vad är det för tänk?

Är man där först, så ska man kunna bruka dem, behöver dock inte ockupera dem i en kvart- tjugo minuter eller vet att någon som är i kö bakom en som de faktiskt är bättre anpassade för så får de gå före! Jag gör ingen skillnad på om det är rullstol eller barnvagn då.

Det är reglerna för mig.

 

Och vadå, bara för att man har barnvagn så äger man inte vissa utrymmen.

Speciellt när jag såg att ungarna var större än våra barn, så de borde kunna klara sig på de mindre!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0