Te pimplande

   
Jag dricker inte kaffe. Inte så mycket te heller, egentligen.

Jag och en dåvarande granne bestämde oss för en sommar att börja dricka te. Kaffe var ju så äckligt. Och komma in lite grann i vuxen världen ville man ju när man gick i 7an.

Tror det var då, sommaren mellan 6an och 7an.

Hon kom hem till mig och vi drack socker med mjölk, med en aningen bismak av te.


En hel sommar med te sörplande och vi tittade på Mc Gyver repriser. Fanns inte så mycket annat på sommartablån.

I den ordningen var det ungefär. Men när skolan väl började, kunde vi  dricka en kopp, vars innehåll var hyfsat fylld med te.


Men jag har alltid föredragit Earl Grey och Lemon. Gärna med honung.



Men nu kom en klasskompis och tyckte jag skulle prova på något nytt, då vi var på morgonmöte som bjöd på fika. African Rooibos.
Tillsammans med honung, socker och lite mjölk.
Smakar lite jul. Så blir bra nu.
Jag kan ju inte säga att jag älskade det, men det växer nog fram lite grann. Som te drickandet gjorde.
En del sorter går ju knappt att lukta på. Men denna är helt klart godkänd!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0