Månadstenar

Nej, nog med elände, vad som än finns inuti mig, kan jag inte göra något åt nu iallafall.
Hur som helst, så ska ju ett bröllop bli av, någon gång, så jag kan ju lika gärna göra något roligt med det. 
Jag har alltid varit fascinerad över månadsstenar.


Detta hittade jag på brollopssidan.se
Läs om vad de olika månadsstenarna har för olika betydelser.


Januari:
 granat = uthållighet, sanning
Februari: ametist = uppriktighet
Mars: akvamarin = mod
April: diamant = oskuld, ljus
Maj: smaragd = lycka, framgång i kärlek
Juni: pärla = skönhet
Juli: rubin = kärlek, kyskhet
Augusti: peridot = glädje
September: safir = tillgivenhet, kärlek
Oktober: opal = hopp
November: topas = trohet
December: turkos = framgång, avvärjer äktenskapliga bråk



Då har jag pärla och han akvamarin.
Pärlor tycker jag är perfekta  till bröllop,
och akvamariner är i blågrön färg som passar till bådas ögon.
Han gav mig ett jätte vackert kors med silver och akvamarin för några år sedan.

Fick göra en bild på paint snabbt, så ni fick se




Kommentarer
Linn

Då får vi ametism och pärla...också fint! Fast jag gillar blått mer än lila ;)

2010-11-17 @ 20:49:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0