Familjens boss!

Jag kan inte förstå att en sådan liten kan prata sååååååå mycket.
Min dotter S , hela 2 år och 2 månader, är en riktigt liten boss!

Förut idag när vi var och handlade så gick hon omkring med sin telefon
(en mobil utan simkort) och gick som den värsta lilla vuxna.
-MM, aa... var det mest , men oj vad hon berättade ibland.
Hon har verkligen koll på vad hon gör, se er en vuxen människa i miniformat.
Ja, folk tittade rätt bra på henne.


Igår frågade jag min sambo N
"-Vad är klockan?"
och hon svarade i hans ställe:
"-Mycket!"


Ropade samma fråga idag till N, utan att tänka mig för och hon svarade igen:
"- K o c k a n  är mycket!"

Hon pratar inte alltid riktigt rent, då vissa bokstäver är svåra.
Som när hon säger " n a k e n m i i s " istället för nakenfis när hon är utan tröja..

Kommer väldigt ofta med ord man inte är beredd.
När hon hade fått en klubba i lördagsgodis för några veckor sedan,
så skulle jag få smaka- men jag bet fast den med tänderna.
När hon tyckte att jag smakat klart efter ca 2 sekunder (evighetssmakande enligt henne)
och skulle ta tillbaka den blev hon lite paff men kontrade med ett högt och väldigt bestämt:

"-LOSS! Mamma!!"

Sen gick hon och satte sig långt ifrån mig och blängde misstänksamt på mig.




Kommentarer
Anders

hehe ja allt bra goa barn :)

2010-10-31 @ 20:27:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0