Glass premiär

Glass premiär idag, i dubbel bemärkelse.

N tog en sådan här:

"Cornetto Freestyle- Strut på 195 ml där den övre delen består av en delikat kolaglass med chokladsås samt på toppen en stor nöt doppad i choklad. Struten är fylld av en ljuvlig vaniljglass och smaskiga pecannötter. Tog slut fort, hann aldrig smaka...3 av 5 hälsar N.  25 kronor."

Själv tog jag en sådan här:



"Ben & Jerrys Chocolate Fudge Brownie- Enda jag hann smaka på, och smakade som vilken choklad glass som helst i princip. Kanske något starkare smak, men inte värd de 25 kronorna den lilla burken kostade.
Är inget fan av enkla kladdkakor, vilket jag tyckte brownien smakade som. Lite salt. Smälte fort.
1 eller kanske max 2 av 5 poäng från mig, som ändå är en chokladälskare"

Och lillan en sådan här:


"Filur- En läskande ispinne med glad uppsyn. Isglass med smak av apelsin under en hatt av somrigt läcker hallon-isglass. Även den tog slut fort, så hann aldrig smaka. 7 kronor."



Kommentarer
L

Kan du äta glass utan tabletter?

Jag behöver typ.. 8st för en daimstrut. Så jag äter nästan aldrig glass.

2011-04-06 @ 20:52:47
☆ m a l i n .

Som tur är så är Marabou-kakorna så mäktiga att man inte orkar äta ihjäl sig på dem :)



Åh B&J chocolate fudge brownie delar förstaplats hos mig, tillsammans med strawberry cheescake-smaken :)

2011-04-07 @ 11:52:00
URL: http://carlssonmalin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0