Tandläkarbesök



I morse 8.45 satt vi i väntrummet hos tandläkaren. Lillan hade tid kl 9. Allt gick jätte bra förutom att hon är något reserverad mot främlingar. Men det är ju enligt mig en ganska bra sak. 10 tänder uppe och 10 tänder nere och allt såg jätte bra ut. Var lite små nervös med tanke på att ungen älskar socker... Och att folk runt om inte riktigt lyder oss föräldrars motto "Godis på lördagar".

Efteråt fick hon titta i duktiga-lådan. Där valde hon en ring med ett lila hjärta på. Hon hade lite svårt att bestämma sig. Vart har klistermärkena tagit vägen? Hon gillar klistermärken. Det fanns snurror, små block, ringar och små bilar samt sudd. Nu i efterhand skulle jag nog ha demonstrerat oh-vad-fina då det tycks råda suddbrist i detta hemmet.

Jag tyckte att hon var så duktig att hon fick två presenter till. Egentligen skulle hon väl ha fått dem när hon fyllde år. Men jag minns att när jag hade varit duktig hos tandläkaren så gav min mamma mig något litet. Man kan "muta" barnen vid betydligt värre tillfällen än efter att ha varit duktig hos tandläkaren...



Kommentarer
Blue Velvet

Sv; tack så mycket!!!

Och vilken underbar blogg du har. Trots att jag precis käkat middag så vattnas det i munnen när jag ser dina inlägg.

2011-08-31 @ 20:03:22
URL: http://bluevelvet.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0