Tiden går så fruktansvärt fort!



Behöver jag nämna att det är kalas på gång? Min dotter blir snart 3 år! Ofattbart, 3 år... Hon var ju nyss en bebis ju. Känns som att jag har blinkat 3 gånger och så är jag i nutid. Och i år blir det kalas. Först var det tänk att det skulle bli 4 kalas. Ja, 4. Ett på själva födelsedagen, för oss. Och ett på dagis. Sen helgen efter, på lördagen med släkten och söndagen för vänner.

Och om någon funderar på bilden, så är det faktiskt lillan som valt precis allt. Vi ställde henne bara framför hela hyllan på affären och lät henne välja precis det hon ville ha. Fanns ju bilar och spindelmannen etc. Men hon tog detta. Inte bara prinsessor, utan djurballonger också. Nu är ju saken den att vi faktiskt inte har en enda film med prinsessorna som influerat henne. Lite komiskt ändå.

Nu är det även så att min lilla flicka har blivit så stor att hon bytt avdelning på dagis för ett par dagar sedan. För stora barn som är 3-6 år. Där har de en dator som barnen får spela på och barbiedockor. Hon är frälst. Leksaker för stora barn. Dock när jag frågade om det obligatoriska kalaset på dagis om allergier etc fick jag höra att de ska börja med något nytt, och lillan är först ut. Det ska bli nyttigare, och inget socker. Vad har hänt med fruktsallad? Och då menar jag inte den som serveras i matsalar från burkar.

Så de ska alltså inte fira med något ätbart utan att lillan ska få bestämma mer den dagen, och lekarna blir de hon vill och de ska sjungas och en liten present. Själva grejen är väl rätt bra, men jag tycker det är något överdrivet. Sen tycker jag att det är lite dumt att det visst är en pojke som fyllde på sommaren, och han ska firas innan lillan på det gamla sättet. Så lillan får ju "tråkkalaset". Kände lite att de kunde börja helt från början med höstterminen. Men det kanske bara jag som överreagerar. Jag såg ju fram emot att baka nyttigt men gott för många små. Så det blir alltså 3 kalas.



Kommentarer
Helena

Hallå tjejen :) tack snälla :) lägger till dig på bloglovin så jag inte missar några inlägg. kram*

2011-08-18 @ 20:30:15
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0