Tomatfajeten



Jag och Honraw tycks ha en tomattävling. Våra respektive skakar lätt på huvudet åt oss. Han kom hem hit och fick syn på tomaterna. Harmset började han räkna dem. Räkningen resulterade till att det var närmare 90 stycken tomater som jag odlat fram. Han började snacka om att det är storleken som räknas. Han har två.


Jag tyckte att det var mängden som räknades, men han muttrade något om kvalitet är bättre än kvantitet… Då föreslog jag att vi alltid kunde väga dem. Trots att han inte är med på det så anser jag mig vinna denna lilla dust. Både till antal, vikt men nu även till färg! Första tomaten är röd!


Japp, jag vinner. Oavsett vad han säger.





Vilken bild tillhör vem tror ni? För att inte överglänsa så gjorde jag mina bilder lite mindre...



Kommentarer
L

Jag har haft två - båda blev röda för dryga två veckor sen och är uppätna!

2011-08-24 @ 14:27:02
L

3 btw.



sv: japp, på bergvik. har faktiskt varit på både mitticity, duvan och bergvik på en och samma dag. lite imponerad över mig själv faktiskt!



mhm, min nagel var omålad och skabbig. så kan man ju inte visa sig! ironi

2011-08-24 @ 23:51:29
hgh

hhhmmm jag tycker att din artikel är lite vilse ledande du tar kor på dina tomate på när håll o mina på avstånd och där med så se mina minre ut än vad verkligheten är!!!!

2011-08-25 @ 18:03:42
Lilli

Svar: hgh? honraw, jag vinner. Punkt.

2011-08-26 @ 11:29:09
URL: http://curiousme.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0