Årsresumé 2011

Resumé över 2011 då. Skriver inte allt för mycket om just lillan och så för då kommer det ta en evighet att både skriva och läsa! Men tar de lite större grejerna som hänt under året lite kort.

Januari: Förberedde flytt. Var i Norge, Beito, som ledsagare och medlevare till funktionshindrade barn. Ensam svenska bodde med en norsk student och en vuxen dansk man med två danska blinda barn. Det där med kroppsspråk fungerade inte alls och inte språkmässigt heller. En hel del engelska och skratt. Åkte massa skidor. Har för mig att det var +2500 norska kronor i taxiresa… Flyttade till denna lägenheten och jag och sambon fick äntligen ”eget rum”. Flyttade in i nya lägenheten i slutet av månaden.

Februari: Lite kul på Bodaborg; där jag och mitt sällskap vann stämpeltävlingen (de som klarar flest banor båda gångerna). Klättrade endel. Tänkte mycket på träning. Bokade in mig på makeupkurs. Kunde allt redan. Sjukt trist. Började praktiken. Spenderade mycket tid med att shoppa.

Mars: Väntade i det oändliga att snön skulle försvinna! Föreläsning i Örebro om maktlekar. Mycket intressant! Var med på stunts, sådant som är med i film. Typ som att bli skjuten och krossa en flaska i huvudet på en annan. En händelse där en person mycket nära höll på att dödas. Minst sagt omskakande. En kompis var med i lyxfällan. Föreläsning om självkänsla. Skrev på examensarbete. Shoppat en hel del denna månad med.

April: Åkte till Norge igen. Stod sjukt mycket på skidorna i princip alla backar som fanns! Löjligt härlig vecka! Cirkusens djur stod på aktivitets menyn med lillan. Opererade bort tumören som satt vid ögat. Såg misshandlad ut bra länge efter det. Började med mitt balkongprojekt.

Maj: Seminarie i Örebro. Examensarbete. Var med och anordnade särskole DM. Tog flygplan fram och tillbaka till Malta till en hel del sol, badande och shopping. Rensade upp i den sk ”vännerskaran”- då vissa tog betydligt mer glädje än vad de själva gav.

Juni: Examensarbete inlämnat och godkänt. Fyllde år. Samma dag tog jag examen. Nybliven 23 årig mamma med dubbla yrkesutbildningar vars båda yrken jag kan tänka mig att arbeta i! Sjukt stolt över mig själv! Jobbade. Spenderade mycket tid i köket med dottern. Alldeles i slutet av månaden tog jag ut spiralen.

Juli: Mycket tid med dottern och vänner, marknadsbesök och jordgubbsplock. Biodejt med sambon. Visade väldigt mycket av det jag gör i köket i bloggen. Bloggprojektet frodas vilket även ger inslag i matlagningen. Semester i Skåne och besökte Borås djurpark! Idealisk månad!

Augusti: Mycket om mat igen. Bjöd p kräftskiva. Mycket pyssel. Marknads besök. Tomatfajten med H. Som jag vann… Dottern fyllde 3 år! Min stora tjej. Blev gravid.

September: Mådde uruselt. Här började aptiten demonstrativt avta rejält. Sålde våra två bilar och köpte en ny. 8 års dagen för min brors död kom och gick - värdesätter ytterligare de nära.

Oktober: Mådde sämre. Men inte kärleksrelationen. Flera gåvor av uppskattning och uppmuntring byttes. Hade klass återträff. Fick den stora ökända blödningen där vi trodde vi råkat ut för missfall. Sjukhusvistelsen visade att det inte var något fel på barnet, det var bara ett, eller något med det att göra. Utan det var bredvid. Inget riktigt svar. Kände mig rätt vissen en tid framåt och blödningen fortsatte i över 3 veckor. Gick ned mycket i vikt. Fick börja med den receptbelagda medicinen mot illamåendet. Årsdag av förlovningen. 1.5 år som kontaktfamilj avslutades. Vi tog avsked av vårt kontaktbarn då han flyttade från fosterfamiljen.

November: Galet kär i min sambo. Mycket stöttning. Kajsa kom på ett efterlängtat besök. Började känna glädje att laga mat igen. Möhippa för Emelie. Bröllopsfest. Farsdag. Började jobba mer igen. Firade 6 år med sambon. Träffade vänner. Pysslade med lillan. Sista dagen gjorde vi det andra ultraljudet. Det blir en pojke!

December: Första dagen gjorde det tredje ultraljudet, då gårdagens bild försvann med vinden. Några dagar hittades den oförstörd. Offentliggjorde graviditeten. Viktmässigt börjar det gå uppåt istället för neråt. Passar dock inte i kläderna ännu. Halsbränna och bäckensmärtor. Jobbat. Pysslat och myst med lillan. Besökt vänner. Funderar på vart snön är. Firat jul, lillan har fått massor av bra julklappar. Lite turbulent med vissa i närheten, men det löser sig nog. Fira nyår med god mat och goda vänner!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0