Huvudvärk efter en lång dag

Fick en ny mobil i julklapp av sambon. Av någon anledning tycker han att sådana ting är viktigt att hålla sig uppdaterad med. Jag är inte en vidare tacksam person att ge sådant till. Jag hatar tekniska prylar, särskilt mobiler. Det kommer ta en evighet att lära in sig denna! Har redan huvudvärk.


Känns som hela dagen spenderats i affärer. Först Elgiganten. Fick tag i absolut sista skägg trimmern som jag kikat ut. Var in på Jula för första gången, och antagligen sista gången. Biltema kändes till och med mer för mig! Sen Expert, som jag och lillan fick avbryta då ett toalettbesök brådskade. Sambon stod i 40 minuter utan att få hjälp, trots en sk kö. En som jobbade där tog enbart hand om tjejer och en lät folk gå före och när sambon väl tröttnat deklarerade den sk arbetaren att han skulle ta lunch! Sambon gick därifrån. Utan vare sig dator eller köksvåg. Han gick in på Siba, ett ställe som han normalt skyr då han inte fått hjälp där. Men nu dök där en käck expedit, så i alla fall en ny dator följde med hem. Ingen köksvåg dock. Teknik saker köper vi inte innan jul. Av ren princip. Även om inte varan är sänkt något på rean så har man i vilket fall som helst inte kastat bort pengarna. Tycker det är så himla surt när man köper något och sedan någon vecka senare kan kosta flera hundralappar mindre än vad en annan köpt den för!


En runda på Maxi blev det med. Gick och funderade på nyårsmiddag och försökte få inspiration, men nej. Inget föll mig i smaken. Någon som haft en roligare dag?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0