Bokrea!



Någon som varit ute i vimlet efter böcker?
Någon som var så ambitiös och var där direkt när de öppnade?


Det var definitivt inte jag. Jag kom iväg för att jag påminde en kollega som det blev eld och lågor i, som beslutade att vi prompt behövde frimärken på stört...

Ja, jag är faktiskt helt seriös.


Hade gärna velat vara på Akademibokhandelns rea, då de idag hade Leilas One more slice för 99.
Men kunde inte åka just dit. Men i två affärer var jag.
Bara barnböcker.
Köpte 5 böcker i ena, och 2 i andra.

Lite retsamt Stora Ingrid boken var 20 kronor där jag köpte den än i den andra.

Men men. Hittade böcker ur samma serier från de som vi har hemma redan.
Max blöja, Polly i havet och lek och lär med djuren.
Har Max kaka och någon mer, och så med bondgårsdjur istället för havsdjur, och sista har vi med exotiska djur som nu är med bondgårsds djur.
Några av de böcker vi redan hade var även de på rean.

Största retmomentet var nog det- att jag hittade i alla fall 15 böcker som jag köpt i fullpris när böckerna vara ”nya”, och nu var på rea!

 

Sitter och kikar på adlibris rea nu med. Bara barnböcker hittills.

Jag älskar böcker! Och jag anser det vara mycket viktigt att det finns böcker för lillans behov.

Och stötta intresset för böcker när hon blir äldre!

Läser alltid en eller ett par godnattsagor och när hon själv kommer med böcker.

Ibland tar hon helt själv och sitter och tittar.


Kan ju säga så här, att jag hellre lägger pengarna på böcker än på godis...
Och detta finns ju kvar, till nästa barn osv.

Hur som helst, när vi kom tillbaka med en trave böcker samt frimärken, skakade den andra kollegan bara på huvudet.
Men jag är glad. Och lillan blir det också när hon vaknar imorgon.
Och jag blir ännu gladare när jag läser dem som godnatt saga imorgon kväll..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0