Larm

Nu är den dagen jag inte sett fram emot över.
Och den var inte så farlig.
Var uppe sju, (lillan kom ioförsig vid sex, så får väl räkna därifrån, och somnade väl vid ett inatt och vaknade ca tre gånger) sen åkte iväg på HP, och kom till praktiken vid ett.

Grejen är att praktikanten inte fått koden till larmet, bara nyckeln till huset (?) då de sa att det alltid är någon där när praktikanten börjar.
Praktikanten var där något innan ett, det brukar vara låst så inte ungdomarna går in så tidigt, så prakikanten tänkte inte mer på det när det var låst.
Så öppnade praktikanten, och hör ett tickande ljud- och så kommer larmet.

Praktikanten ringer efter kollega, som bara har telefonsvar. Ett antagligen mycket underhållande  meddelande spelades in.

Folk stod alltså och stirrade på mig, när de kom och skulle gå förbi.
Ringde polis och larmcentral, men så kom kollegan- som glömt sin en hemma.

För övrig så jobbade jag ett till elva.
Riktigt seg dag.

Renoverade min spegel. Nästan klart. Har slipat och nu målas den om. Tog den till gården så att det får vara ifred från små barnahändr. Dock tog färgen slut- så ska åka och skaffa en ny, om jag har tid.

Fixat en av sambons födelsedags presenter. Skönt.
Lillprinsen kom idag förövrigt.
Varvar ned lite nu. Sen ska jag i säng.

Imorgon är det släktkalas. Hur ska jag orka det ?


Kommentarer
Erika

Haha! Jag minns paniken första gången larmet gick på jobbet. Ett tag gick larmet mer eller mindre varje gång vi skulle öppna och stänga, så då vande man sig:P

2011-02-27 @ 08:36:46
URL: http://erikascondo.wordpress.com
Lilli

Har koden nu... värsta var att helgen innan jag började var det inbrotts försök- och larmet gick igång

2011-02-27 @ 19:32:52
URL: http://curiousme.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0