O.P.I



Var snabbt in på Åhlens för att leta efter lite födelsedagspresenter.
Jag hamnade vid nagellacken och kunde inte motstå lusten att ge lillan en liten gåva.

Hon älskar att måla naglarna. Men vi målar inte jämt.
Men när vi gör det så är vi mycket noga. Man tar bort nagellack och man klipper naglarna.
Sen får man nagellack.
Hon är så duktig. Sitter stilla och hjälper till att blåser.

Den var en kompis som började. Hon målade sin dotters naglar, som är några månader äldre än min.
Sen började andra måla hennes naglar med.
Hennes gudmor gav oss ett mörkare rosa.
Jag har bara genomskinligt.

Nu ville jag hitta något glittrigt.

Medans jag spanade så hittade jag detta, från O.P.I - Rosa med glitter.
Finare i verkligheten än på denna bild.
Men jag hittade inget pris. Väl vid kassan så frågade jag.
150 kronor! För ett nagellack!?

Inte till en snart 2.5 åring.
Så det blev ett silver glittrigt från Depend för 25 kronor.
Det kändes bättre, då gör det inget att det inte används så ofta eller om det råkar vältas.

Hon blev glad. Ville måla direkt, även tå naglarna.
Men vi hade inte tagit bort lack där, som hennes fars kusin målade dit.
Så hon får dras med sina svarta tår en stund till.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0