Snögubbar är heliga!!!

Ställde mig nyss i köksfönstret.
Vad ser jag?

En nedslagen, helt sönderslagen snögubbe.
Det som återstår är en hackad nedre del och resterande bollar i delar.
Ser så brutalt ut.

Jag blir så ledsen för att jag vet att lillan blev så glad av att se den!
Jag blev glad att se den för att det var så roligt att bygga den med henne.

Och vad händer? Antagligen några riktiga snorungar förstör den!
Snön har legat kvar, och det har varit riktigt kallt så den har inte smält något alls.

Vad jag önskar att jag varit hemma och sett de som gjorde det.
Jag skulle stått och gormat och skällt ut dem efter noter så att de skulle få

Tänker inte folk alls? Säger inte föräldrar till sina barn när man går förbi en snöskulptur att
- Sånna får man inte förstöra.. ?

Skäms på er!
Förra snögubben vi gjorde var också ställd så att man inte direkt sprang på den.
Max 2 dagar fick den stå innan den förstördes. Och så något rikspucko som låtit sin hund kissa på den.
Jag är så äcklad! Hur kan man. Tänker inte folk?
Den är ju inte som att snögubben dök upp från ingenstans liksom.
Någon har byggt den. För att den ville. Den står kvar- för att den som byggde ville det.

När jag var liten så byggde jag också snögubbar och snöhästar etc med min mamma.
Kanske där traumat sitter- att komma ut och se huvudena avsparkade.
Jag förstörde aldrig en snögubbe, som inte jag själv byggt.
 
Hur ska jag förklara det här för lillan?
De hade inte en hyfs nog att stampa stackaren i bitar så att man inte ser att det stått något där.
Hoppas de halkar och bryter både en arm och ett ben!
Jag menar det. DÅ kan de inte ha roligt resterande vinter!

Föräldrar och annat folk: SNÖGUBBAR ÄR HELIGA!
Lär barnen det!


5 dagar fick äkta barna glädje stå kvar.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0