Bokhylle stress

Någon annan än jag som nästan blir lite stressad av att gå förbi bokhyllor?
Det är så mycket.. ja.. färg! Alla har ju olika tryck och bokstäver, färger på både omslag och text!

Det blir liksom stökigt!

Exempel:




Så jag testade att göra ett försök till färgsortera böckerna istället.  För lite lugn i det hela så att säga.


 


De med samma färg står tillsammans, varav man sorterar titlarna i färg där med.

Så får man själv välja hur skalorna ska gå, men jag satsade på att de ljusa ska stå åt höger.

Har en bok som är halvt blå och halvt gul, så ordningen där fick gå från svart till blå, till gul.

Sen till orange, röd rosa och så vitt. Ja ni förstår kanske?

 
I denna bok hylla att det även är uppdelat i vad det är för böcker.
Överst till vänster är alla gravid/ om barn böcker.
Sen är det mina blandade böcker.
Nästa hylla är enbart skolböcker. Där är Ns de vänstra och åt höger är mina.
Nästa hylla är enbart kokböcker.
Nästa hylla är Ns inbundna och längst till höger är de nya olästa böckerna,
Sist hyllan, där jag visar färgförslaget är pocket böckerna.


Går ju att storlekssortera med, men som här nedan var det ju nästan bara pocket så då kan man göra såhär.
Så nu vet ni vad jag kommer sysselsätta mig med när vi flyttat! Ingen ide nu.

Om inte annat så kommer det försöka hållas så med lillans böcker, fast då inte i nyanser.
Utan blå vid dom blå, och gröna vid de gröna.

Kommer hjälpa henne senare, och lättare att städa undan, om saker har sin plats.

(De är nog enklast med pocket och barnböcker.)



Kommentarer
L

Jag försöker snarare sortera efter vad slags bok det är.



Tex psykologi i ena änden sjukvård i andra.

Nöjes på en hylla, självhjälpsböcker för sig själva.. ja, jag förklarar inte nåt vidare men ändå... å sen efter storlek.

2011-01-03 @ 15:38:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0