Hej då

Kl 20 ikväll var jag i min gamla lägenhet för sista gången.

Sa hej då, utan ord.
Kändes vemodigt. Sorgligt.

Hur kan man bli sådan?



Här har det varit fullt upp. Här är en liten uppdatering om vad som hänt:

Fick över nästintill allt i fredags, lite småplock blev över till dagen efter.

Vi hade ju hyrt en lastbil, men så ringde vi och ändrade tid, och då strulade Statoil till det, så vi fick en mindre van istället. Tack för den.

Fick hyra ett släp efteråt, tog ett dygn då, fastän att det inte var så mycket kvar.

3 av de som skulle hjälpt till dök inte upp.

 

Smörgåstårtan var väl god, men väldigt snålt med garnering!

Skinkan var bara det som syntes, och i mitten var det bara bröd under ett tunt lager med räkor.

Kommer inte handla på Råtorp igen. Hade den varit billigare så hade jag kunnat gått med på det, men inte nu!

Otrevliga var personalen med, de jag mötte.

Ingen bra service människa i telefonen, och den i kassan var även den mindre trevlig.

Men, vem vet. Kanske bara har sin röst emot sig?

 

Lördagen gick jag mest hemma och packade upp. Fick upp det mesta redan på fredagen.

De kartongerna som är kvar i princip ska rensas ur mer och sedan slängas eller i förrådet.

Städningen lejde vi bort! Lyfte inte ett finger för att städa.

Kosta vad det kosta vill, var väl mottot.

 

Officiellt bor vi ju inte här ännu, så internet är inte igång, men N orkade inte hålla sig mer så han gick iväg idag och köpte oss en Telia mobil bredband- kontant.

Han skyllde på att han skulle skicka in ett arbete.

Men man får väl tro vad man vill om det.

 

Nej, nu ska jag ta och lägga mig. Skola imorgon.

Har ingen aning om vad vi har, för jag har ingen aning om vart schemat är.

Men, det löser sig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0