Hemtenta

Tror inte jag suttit och kämpat så med en hemtenta som jag gör nu.
Två, eller snarare tre, frågor kvar. Det är nästan så det har blivit patetiskt.

Deadlinen är imorgon kväll istället för den 18. Bara för att jag inte har tillgång till dator då.

 

När jag är klar med denna tenta, som lär bli fulla 8 sidor, tror jag att jag ska printa ut det och under en kortare ceremoni bränna upp det och hoppa på askan!

Ungefär så rolig är den.

 

Ikväll är också sista kvällen med sambon då han åker kl 06 imorgon och slutar på eftermiddagen på fredag. Och då är jag i Norge.

Till på köpet ska jag få ta lillan till dagis mina sista två dagar.

Jag gillar inte mornar, och att lämna på dagis då är inte roligt då det är massa krångel med att jag inte kan lämna på vanliga avdelningen.

 

Åter till pluggandet. Jobbigaste av allt är att jag är för perfektionist för det här.

Jag kan inte, som vissa i klassen, kopiera ur boken.

Jag måste skriva om allt i egna ord, och jag letar in i det sista efter något jag kan ha missat.


Jag har även gett mig den utmaningen att denna svårförståeliga bok ska bli en i förenklad form i tentan.
Alltså, att man förstår vad som står redan vid första läsningen och inte vid tidigast fjärde!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0