Ögonfransböjare med värme


 

Tänk vad man hittar för skatter när man väl tittar efter i sina gömmor.

Hittade min ögonfransböjare med värme (batteridriven) från Depend som jag köpte för en tid sedan.

 

Samma funktion som med värmetänger för ditt hår, ska denna funka för dina fransar.

Forma med hjälp av värme. När den rosa listen som trycks under fransarna är vit, kan man börja böja.

Personligen så har jag fransar som gärna trilskas med mig, och håller sig hellre raka än böjda, så detta var ingen jätte aha-upplevelse.

Men nu har jag den, och upptäckt att den är bra när man väl har de mest bångstyriga dagar, då inte en frans vill lägga sig rätt- så kan man använda den här.

Då blir fransarna mjuka och mer följsamma så man kan fixa till sitt i-landsproblem lättare.

 

Man kan ju även värme sin vanliga tång med en hårfön, men jag tycker det blir så lätt att få den för varm, vilken inte är snällt mot ögat. Var försiktig med dina ögon!

 

Även så kan man doppa den i varmt vatten, torka av den snabbt och sedan hoppas på att det finns värme kvar, men jag har lärt mig att om fransarna är fuktiga- desto sämre effekt på fransböjningen samt lättare att få sk. ”spindelben”.

 

Så testa hellre den här, priset ligger runt 80 kronor och finns lite överallt där de har ett bra utbud från Depend.

Var ju som sagt inte igår som jag köpte min, och som ni vet undviker jag affärer nu när jag gett mig katten på att försöka ha en budget-månad. Svårare än jag trott faktiskt.

 

Kamma igenom fransarna med en liten ögonfransborste så de separeras.

Och låt fransarna kallna helt innan du börjar med mascaran!

Annars kan du lika gärna låta bli att böja dem.


Använd återuppladdningsbara batterier- lite snällare mot plånboken i längden samt miljön.

Glöm inte stänga av den! Mycket lätt kan jag ju säga.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0