Balkong projekt: Det tar sig



Nu börjar det synas vad som växer fram på min balkong! Sockerärta, en hel drös med tomater och böner. De färska örterna går jag ju och tjyvar av nära varje dag, den stackars timjanplantan är hårt utsatt efter mina attacker! Har skördat av blommorna på de tre lavendelbuskarna, och de ligger på torkning. Att salladen fortfarande finns kvar då lillan älskar den - där är det hon som går och tjuväter. Hittar lite salladsblad överallt. Men salladen i salladskålen, om hon ser att man köpt den, rör hon inte gärna. Konstigt det där. 

Vad har ni på era balkonger? Själv har jag lite grann. Två myntakrukor, som ni ser en bråkdel utav på den första bilden. Tre lavendel, som jag tidigare nämnt. Tre tomatplantor, fyra bönlängor med två olika sorter- en sort som växer till två meter och en med lila bönor som inte ens blir hälften så lång.

Lite färska kryddor som citronmeliss, timjan, kruspersilja, bladpersilja, sallad, gräslök, basilika, sockerärtor... Har ett gäng med vanliga blommor med, som utfyllnad, som jag inte vet vad det är. Känner att jag inte orkat vara så jätte ambitiös nu. Hade ett lite mer avancerat utbud utav färska kryddor för något år sedan, men i år tog jag bara de som jag verkligen använder i matlagningen. Saknar dragon lite, men man lär sig av sina misstag…











Kommentarer
Jennie ♥

sv: jag kan göra den gratis :)

ge mej din mejl så kan jag mejla.

oj de var ingen liten färd..

2011-07-29 @ 14:13:24
URL: http://jennsiii.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0