Mitt andrum

Nu är vi framme, och spenderat någon dag på en plats där jag fått många fina barndomsminnen. Skåne. Nära Lund. Här växer inga blåbär eller kantareller men bigarråträden växer fritt precis överallt och det är bara att sträcka upp en hand för att få tag i de små godingarna. Det är så härligt, och det sker ett sådant lugnt inom mig när jag är här. Jag älskar väderkvarnarna, de öppna fälten, de röda vallmoblommorna och alla lummiga dungar.

Vi åkte vid 00 men fick vända hem efter en timme då bilen vi hade började uppföra sig mindre roligt. Väl hemma så bytte vi bil. Tur att vi har två stycken! Lite trist att förlora 2 timmar, extra tid i bilen. Sen skulle ju all packning och barnstolen byta plats, och det var ju inge roligt mitt i natten. Men allt gick bra, hela vägen ner. Båda bilarna är helt ny besiktade för bara ett par veckor sedan, så det är ju lite trist att det blev såhär. De bästa däcken är ju på den första bilen. Så igår när vi väl var framme så bokades det in en tid samma dag på en bilverkstad, så nu har vi 4 sprillans nya däck, vi vill inte riskera något på vägen hem så det är en bit och tydligen skulle regna.

Men nu är vi här, och jag älskar det. Det är så roligt att komma hit med sitt eget barn och se henne klättra på stenen som en annan gjorde när jag var liten. Bilder får jag lägga in senare, då det inte gick att ta in minneskortet och glömde sladden. Klantigt. Men det gör ingenting.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0