Close up filter paket!



Jisses vilken snabb leverans! Beställde den 20 juni, och idag är den 22 juni. Konstigt nog blev jag väldigt paff och undrade vad det kunde vara innan poletten föll ner.. Jag beställde två stycken close up filter x 10! Jag gillar ju att fota detaljer, och nu efter att kameran fick en smäll så fokuserar den inte lika bra, och man kommer inte allt för nära. Hade tänkt att bara köpa ett, men såg att man kunde gänga fast en till- så att det alltså blir x20!

Detta är ett budget alternativ till att köpa ett macro objektiv. Gissa vad det kosta? Ynka 99 kronor styck! Frakten var bara på 29 kronor. Har tänkt beställa hur länge som helst. Äntligen gjort!
Det enda är att det kan vara lite pillrigt att fokusera in, men det blir väl en vane sak. Måste lämna in kameran någon dag. Hur ska jag överleva? Framför allt nu när jag har mina nya leksaker ?!

Ja, ni förstår kanske vad jag ska göra de kommande dagarna.. Öva öva öva...
(läs leka leka leka...)







Bilden ovan är utan något close up.



x 20 (blev så ivrig så att jag inte tog med bara ett)



Utan något.



x 10 (se jag bättrade mig)



x 20 Helt ärligt talat så satt jag med kameranosen på bordet jämt framför!

Vill ni också ha, så titta in här! De har massa annat roligt också... Tänk bara på att leta upp storleken på din filtergänga innan. Många tar visst fel, exempel så står det 18- 55 mm på min, men jag måste ha gänga med 52 mm. Close up styrkorna finns i x1, x,2, x3, x4 och x10! 



Kommentarer
p h o t o g r a p h y b y siri

oj vad roligt att höra - tack! åh, har också close up filter och tycker det funkar jättebra :)

2011-06-23 @ 01:19:38
URL: http://shal.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0