Midsommar!



Säger man glad midsommar?
Vad säger man? Hur som helst så är det ju midsommar nu. Kom på igår att idag är det den 24 juni, alltså ett halvår kvar till julafton. Sug på den ni! Morgonen blev en långdragen historia i sängen. För oss allihop. Det första jag gjorde var att slängde mig i duchen, och sedan ställde mig och satte en deg bröd. Jag kunde ju faktiskt gjort det omvänt nu när jag tänker på det.

Vid tvåsnåret ska vi på mindre släktmiddag, och ikväll ska vi iväg till ett par kompisar och äta massa mat. Jag hoppas på att det är en massa mat iallafall. De sa inte så mycket mer än att de handlat typ 2 kilo kött, när vi åt middagen på Rapido igår.  Hur som helst så gjorde jag min kända kolachoklad igår, en daimchokladmousse och nästan 230 gram ört och vitlökssmör. 50 gram ska var till brödet idag dock. Ska se om jag ska göra något mer. Först brödet.

Ska packa ned lite i kylboxen sen. Ska ned och hämta den i källaren också. Champinjoner och majskolvar för grillen, potatissallad och massa dricka. Lite filmer och böcker och annat håll-i-gång-dottern med.
Vi köpte kubb igår också, så det ska med det med.

Vad ska ni göra idag? Ska ni bort och ta med något eller bjuda? Vad ska ni äta idag?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0