Sommardag


Mycket snabb bild på min frukost idag, som förövrigt avnjöts klockan 12... Nygräddad scones med lemon curd och ett par glas iskall mjölk! Nyttigt? Nja, vitt mjöl, socker och smör. Men gott! Lemon curden gjorde jag igår och brödet idag. Gjorde inga steg för steg foton, det får komma en annan dag. Lillan valde smör och ost på sitt och ett glas oboy.

Annars idag har vi varit nere på dagis kontoret
och lämnat in lillans sommartider.Hon ska få börja imorgon igen. Gick en promenad. Lekte lite, gungade lite. Tills jag fick syn på molnen i nyans svart som närmade sig. Mycket sur unge tjatades in. När vi gick in så hade det kommit några små droppar. När vi kom upp för alla trappor så öste det ned.  Nu sover hon, och jag hade tänkt passa på att göra maten. Tanken var fläskpannkaka men ack, saknades två ägg! Får hitta på något annat. Vad?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0