Den lediga dagen

Idag blev det att gå till dagis, och sen en skön sovmorgon.
N hade sett fel i schema, så han kom hem på dagen idag.
Sen blev det HP, biltema och handlade vit färg för att renovera klart spegeln, Maxi för att handla mat och en gardinstång till köket. Tvättade bilen i tvättgatan.
En tripp till IKEA och köpte en vit bokhylla.



Min vision är denna att jag ska ha en hel vägg med bokhyllor. Alltså minst 4 stycken på kortsidan i vardagsrummet. Vi har ju redan 2 stycken i ek, men jag vill byta färg.
Bästa är att de i ek kostar ca 600. men de vita kostar ca 400!
Tur att jag inte vill klä väggen med ekfärgade bokyllor.
Så får väl lägga ut dem på blocket eller något, om någon blev intresserad så säg till.

Men köpte som sagt bara en, så får vi köpa resterande eftersom då det blir lite platsbrist.
Måste ju skruva ihop dem med.
Har faktiskt kvar kartonger i vardagsrummet sedan flytten, för att vi inte haft hyllor.
Dumt eller hur.
Så vardagsrummet får ta och se lite lustigt ut ett tag fram över i väntan på mer tid.

Får väl skruva ihop den ikväll. Då lillan sover och N är borta.
Köpte även mina favoriter, KASSET lådor, som jag kan bygga ihop så länge.


När jag kom hem så satte jag upp de nya, omsydda gardinera.
Köpte ett par nya, enligt mig svindyra, gardiner för inte så länge sedan till köket.
Och när jag kom hem och öppnade förpackningen så var det bara en gardin i!
Hade ju köpt andra gardiner innan, och det var samma tjocklek på dem som denna, så jag tänkte inte så mycket på det då jag såg att det var två längor i de andra förpackningarna.
Stog jätte litet på denna att det bara var en länga.
Till på köpet insåg jag även att den gardinstången som fanns kvar efter resterande sitter uppe, var ca 5 cm för lång! Så det gick ändå inte att bara sätta upp den.
Och jag hade ingen lust till att åka och köpa en till.. Så den kapades på mitten, för den var ändå 140 cm bred.
Så nu är de omsydda, och jag satt nyss och fållade upp dem för hand då de var lite för långa.
Resultatet blev väldigt bra, om jag får säga det själv.
Resterande familjemedlemmar har ingen talan, för då får dom göra om det själva...

N gick och hämtade lillan på dagis.  Sen blir det mat.
Får bli kyckling gryta tror jag. Jag har ingen fantasi just nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0