Jag har blivit som honom!

Vad har hänt? Jag som tidigare älskat att spatsera runt i affärer i timmar i affärer med att titta, känna och prova kläder etc.


N hatar det. Han är en typisk kille som vet vad han ska ha när han går in i en affär.

Han vet vilken storlek han har, så han går fram, hittar ex. ett par jeans, tar dem och går och betalar.

Han hoppar alltså över mellanlandningen i provrummen, och tittar inte ens runt efter en billigare prislapp.


Jag tror det började i mat affären. Vi handlar i stort sett alltid på ICA MAXI, och han morrar och svär när parkeringen är full, för det brukar betyda mycket folk.

Det är ännu värre om det faktiskt är mycket folk i mataffären.

Att man tvingas kryssa fram med den mycket otympliga kundvagnen med bilfront.

Dom är hiskligt svåra att styra faktiskt.

Nu svär jag också över folk i mataffären. Fort in, och ännu fortare ut.


Nu var vi även in i klädaffärer igår.

Lillan skulle ha trosor och byxor. Hon har nästan helt blöjfri, förutom när man är ute längre stunder eller när hon sover. Därmed så passar inte de flesta byxorna längre då de är sydda för barn med blöjor.

De trillar ned till anklarna på henne. Trosor köpte vi i massor, men de försvann fort.

Om det är dagis eller tvättmaskinmonstret vet jag inte.


Jag skulle även ha trosor och strumpor. Jag vet min storlek, vilken färg och vart jag hittar de bekvämaste varianterna. Jag skulle ha en till av min favorit tröjor.
Även där- jag vet  vilken storlek och färg den ska ha, och till och med vart den hänger.

Jag går in, tar det jag ska, betalar och går ut. Lillan fick tre stycken byxor och ett gäng färgglada trosor.

N ser paff ut när vi lika plötsligt står utanför affären att vi faktiskt är klara.

Ja, vad hände liksom?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0