Näsblod

Idag skedde det, för typ tredje gången, att jag började blöda näsblod när jag satte mig på personaltoaletten. Ingenstans annars på gården.

Nu är det så att när jag ringde och skulle säga god natt jämt efter att det slutat blöda, och då meddelade barnvakten att lillan hade kolliderat ganska hårt med en annan unge på dagis. Och börjat blöda näsblod.

Sen när de kommit hem hade det börjat igen.  Så ikväll när jag kom hem började det blöda lite till, och den obligatoriska vita tussen smyckade min nuna.


Då vaknade lillan ut, hon hade vaknat av att hon blödde. Blod var ut smetat på kinden och hamnat på armen och i sängen.

Hon blev lite paff att jag redan hade en tuss i näsan.

-  Mamma blöder också, sa jag. Och så fick hon en tuss också.

Vi tog en bild och skickade den till hennes far.


Nu ligger hon i våran säng. På en handduk. Jag lär nog också få lägga mig på en, orkar inte leta fram de plastade skydden.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0