Galet nöjd

Helt ärligt.
Jag är galet nöjd över mig själv då jag varit fruktansvärt effektiv och duktig idag.
Imorgon lär jag ha träningsvärk och inte vilja någonting.

Kanske vår känslor?

Hur som helst satte jag ihop och upp den nya bokhyllan helt själv.


Det gick utmärkt att fixa den själv. Var det en man som gjort ritningen kanske?

Ja, viss "hjälp" av en viss tvååring. Det gör jag nog inte om något mer.
Hyllan fick två smärre skönhetsfläckar-
Den nedersta plankan-för syns skull, kom inte i rätt- en viss tvååring hittade de 18 spikarna som skulle vara till baksidan.. Hon tyckte de var ytterst roliga som konfetti...
Jag kom helt av mig, och sen såg jag bara att den plankan framför den satt som den skulle, och tänkte inte mer på det förens efter jag börjat spika fast baksidan...
Men det är därför någon uppfann superlimmet.

Sen så när jag skulle spika fast baksidan- hade målat märke att gå efter etc.
Min koncentration brast lite, för precis när jag skulle sätta den så hittade lillan penna, så nu är det en teckning bakom den bokhyllan.  Samt ett par hål fel.
Men, sådant döljs ju av böcker och filmer och allt det där.

Efter att lillan somnade började jag packa ur kartonger.
Har nu 7 banankartonger ståendes i hallen.

Har fortfarande massa kvar.
Vissa ska ned i källaren, saker ska ges bort.
Vissa ska invänta en sista bokhylla, tv bänk samt byrå i hallen.

Förövrigt så har jag hittat det mesta av min verktygssats!
Sista gången någon annan än mig som packar den. Har hittat delar i säkert 5 olika kartonger!
Min slagborr samt hörselkåpor med radio låg faktiskt i samma låda.
Jag är inte det minskta teknisk med elektronik, bortsett att fixa inuti lampkontaketr och sådant.
Jag är den fysiskt händige i denna familj.
Jag är den som monterade ihop köksbord, byråer, bohylllor, skrivbord samt våran säng.
Ända han gjorde var att hjälpa till att lyfta i de två motorerna.

Jag är inte det minsta road när någon är och rotar i min verktygslåda.
Mannen försöker iallafall..

Kan för övrig meddela att det gick fortare för mig att sätta ihop bokhyllan än att sy gardinerna...
Jag blir oerhört uttråkad när det gäller nål och tråd.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0