Gentle waterproof eye make-up remover

Behövde en ny rengöring till mina ögon.

Har ju kört med min kära gamla loreal variant.
Men såg en nya, som jag blev nyfiken på. Gentle waterproof eye make-up remover från Nivea.

Ack vad jag ångrar mig! Den sved i ögonen från första användning, och jag har ändå provat några gånger nu.
Nästa upptäckt var att den gav en vit hinna i ögonen så man såg dom i en dimma. Den luktar typ hudkräm, har konsistens  samt ser ut som en hudkräm, jag gillar när den är mer i vätskeform- en genomskinlig sådan. Och sista orsaken att jag inte gillar den, och bland annat den viktigaste bortsett svidandet då så klart, är att den faktiskt inte tar bort sminket ordentligt! Inte eyelinern som är mellan fransarna.

Remover för vattenfast ska ju klara smink som inte är vattenfast stämplat också.Den kostar inte så mycket, runt femtiolappen, men ändå. Känner mig lite lurad.Men, det går väl så för att man är otrogen sina favoritprodukter.


Kommentarer
L

Jag har den som är i vätskeform.. den är blå och genomskinlig som man skakar. Det blir också som en hinna men det går bort. Tycker den funkar bra men har hört att loreal ska vara bäst.



Jag tar lite på en bomullspad, gnider in fransarna och sen tar jag vatten i händerna o skrubbar runt. På så sätt går det bort utan att svida!

2011-05-11 @ 21:56:39
Lilli

Svar: Jag har provat allt.

2011-05-11 @ 23:10:14
URL: http://curiousme.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0